RECARO dečija auto sedišta


Grupe i modeli :

ECE Grupa 0/0+

od 0 do 15 meseci
od 0 do 13 kg

ECE Grupa 0+/I

od rođenja do 105cm
do 4,5 god ili do 18kg

ECE Grupa I

od 9 meseci do 4,5 godina
od 9 do 18 kg

ECE Grupa I/II/III

od 9 do 36 kg
od 9 meseci do 12 godina

ECE Grupa II/III

od 15 do 36 kg
od 3 do 12 godina

Proizvodi firme RECARO odlikuju se višom cenom u odnosu na druge proizvođače sedišta za automobile. Za uzvrat RECARO ne nudi jeftina i jednostavna rešenja, jer takva rešenja predstavljaju kompromis na uštrb sigurnosti, upotrebljivosti i udobnosti sedišta. Vi odlučujete, koliko vredi Vaše dete.

Vaše dete to zaslužuje

Sa preko sto godina iskustva u proizvodnji sedišta za automobile (kako za profesionalne sportske, tako i za serijske automobile) znamo kako se prave sedišta u kojima je pravo zadovoljstvo sedeti – čak za naše najmlađe kupce.

Sigurnost, ergonomija, dizajn, udobnost i kvalitet – ovo su glavni principi naših stručnjaka. Jedinstven izbor RECARO proizvoda predstavlja rezultat ovakvog pristupa. Slično starijoj braći iz asortimana auto-sedišta, i RECARO Young Line sedišta se izdvajaju po odličnim karakteristikama. RECARO je jedina fabrika koja čak i sedišta za decu testira kao sedišta za odrasle, po strogim standardima automobilske industrije.

I Vaša deca mogu sedeti u pravim RECARO sedištima, što je stvarno izuzetan osećaj.

Ogromne razlike na polju sigurnosti i udobnosti postoje među sedištima koja se mogu naći na tržištu. Nije svako sedište jednako efikasno u svakom vozilu, pa se postavlja pitanje: Koje je najbolje sedište za našu decu? Odgovor je, naravno, RECAO, što je uvek najbolje rešenje.

Osetite razliku

Na izbor odgovarajućeg sedišta utiču mnogi faktori. Kod odabira pravog sedišta se pored starosti deteta u obzir uzima pre svega težina deteta. Auto-sedište mora savršeno da odgovara sedištu vozila, jer samo tako pruža maksimalnu sigurnost. Uvek preporučujemo da povedete i dete na probu sedišta kod naših partnera, da biste se uverili da se Vaše dete oseća dobro u sedištu, odnosno da sedište savršeno leži u vozilu.

Za bilo koje RECARO sedište da se odlučite, možete biti sigurni da je nama najvažnije da Vaša porodica bezbedno i udobno putuje. Po evropskim zakonima se svako sedište mora proizvoditi i testirati po 40/03 i 40/04 ECE standardima u po novom i-Size R129 standaru. Samo tako proizvedena sedišta mogu dobiti ECE sertifikat kvaliteta, što je standard za bezbednost sedišta.

ECE standard



Bezbedonosni saveti :

Vozač je isključivo odgovoran za pravilan prevoz dece. Naša sedišta su dizajnirana isključivo za vezivanje pomoću tri tačke, pojasa ili ISOFIX tačka. Ako se prevozi nekoliko dece u autu, sedište deteta treba odabrati tako da svaki od njih može da se postaviti nezavisno prema raspoloživom prostoru i vrsti pojaseva instaliranih u vozilu. Kako bi dete bilo sigurno na suvozackom sedištu, sedište koje je opremljeno vazdušnim jastukom, treba slediti upustva o sigurnom pervozu dece na prednjem sedištu (informacije potrežiti u upustvu vozila). Ako sigurnost druge dece i dečijih sedišta sprečava ugradnju drugih sedišta, jedno dete u uzrastu od tri godine ili više može biti osiguran na zadnjoj klupi bez sedišta uz pomoć sigurnosnog pojasa za odrasle. Međutim, to bi trebalo učiniti samo u izuzetnim okolnostima! Nalazi ADAC testa pokazuju da tri sedišta mogu biti instalirana jedna pored drugog, bez poteškoća samo u vozilima s pojedinačnim sedištima (kombi, mini-autobusima). To je zato što su moderna i sigurna sedišta postala malo šira, a i sedišta zadnje klupe obično imaju jače oblikovane konture. Ako se pojave problemi, suvozačevo sedište se može koristiti za bezbedan prevoz deteta. U tim slučajevima, najbolje rešenje je koristiti vozilo sa trećom klupom.


Dečije sedište koje je okrenuto u nazad nikada ne sme biti instalirano na suvozačevom sedištu ako su aktivirani vazdušni jastuci (prednji vazdušni jastuk). Ako se aktivira vazdušni jastuk, to bi moglo dovesti do udara u dečije sedište i izazvati ozbiljne ili čak smrtonosne povrede deteta. Po članu 31. Zakona o bezbednosti saobraćaja – „Dete se može prevoziti na prednjem sedišt, ukoliko se prevozi u bezbedonosnom sedištu korpi, koja je okrenuta suprotno pravcu kretanja vozila, kada vozilo nema ili je isključen bezbednosni vazdušni jastuk“.

Neki proizvođači automobila savetuju da se suvozačevo sedište ne koristi za osiguranje dece zbog mogućih opasnosti koje predstavlja aktiviranja vazdušnog jastuka. Novije vozila su opremljena prekidačim za isključivanje prednjeg suvozačevog vazdušnog jastuka uz pomoć ključa. To omogućuje vozaču vozila brzu i jednostavanu deaktivaciju vazdušnog jastuka suvozača.

Naš osnovni stav je da se prevoz dete na suvozačevom sedištu vrši samo u izuzetnim okolnostima, npr kad ste u automobilu sami s detetom. Ako se opredelite na prevoz deteta na suvozačevom sedištu, vazdušni  jastuk mora biti isključen. Kako isključiti vazdušni jastuk u Vašem vozilu možete potražiti u priručniku vozila.


Najsigurnije mesto za decu u automobilu je na zadnjoj klupi na sedištu u sredini, iako je to sedište obično samo opremljena karličnim pojasem. Preporučujemo sedište iza suvozačkog sedišta, jer to obično opremljeno pojasem u tri tačke. Takođe, ova strana je uz trotoar, što smanjuje opasnost pri ulasku i izlasku iz automobila u odnosnu na drugu stranu gde se odvija saobraćaj. Upustvo proizvođača vozila mora se poštivati. One sadrže važne informacije, posebno na uporabu vazdušnih jastuka u vezi s dečijim sedištem.


Novorođenčad i deca još uvijek imaju posebno slabu kičmu i njihovi mišići su slabo razvijeni. Ta činjenica je sve više važna za prevoz novorođenčadi u horizontalnom položaju za prva 3 meseca kad god je to moguće. RECARO Privia (ECE grupe 0/0 +), dostupna je za tu namenu prevoza. Vaše dete ne bi se trebalo prevoziti u nosiljci duže od 2 sata kako bi zaštitili njihovu kičmu. Isto važi i kad se dete ne prvozi u automobilu. Takođe je važno da dete uvek bude vezano pojasevima kako bi se sprečilo ispadanje deta iz nosiljke. Kada postavljate nosiljku u vozilo, ručka za nošenje mora biti postavljena kao što je navedeno u upustvu koje se dobija uz sedište. Dečija nosiljka-seište 0/0+ treba da se koristi što je duže moguće, jer obrnuto postavljeno sedište ima  svoje prednosti u slučaju frontalnog sudara.


Većina vozila danas ima tzv ISOFIX ili LATCH (vozila proizvedena posle 2005 god., u nekim i pre) kuke instalirane na zadnjoj klupi; neki automobili ih imaju na sedištu. Ovaj standardizovani sistem omogućuje da se dečija nosiljka i sedište jednostavno i sigurno instaliraju u vozilu. Tako se izbegava, ponekad težak i nespretan sistem sigurnosnih pojaseva u vozilu. Većina RECARO dečija sedišta su dostupne u ISOFIX ili SEATFIX verzijama.


Neki proizvođači automobila nude integrisana dečija sedišta kao dodatnu opremu. Dok su ove sedišta za decu praktična i imaju manju mogućnost greške pri osiguravanju deteta sa druge strane ne mogu se prenositi između vozila. Integisana sedišta se ne nalze u velikom broju vozila, jer oni su obično skuplji od univerzalnih dečijih sedišta i zahtievaju kupovinu nosiljki. ADAC testovi pokazuju da  integirsana dečija sedišta ne nude nikakve sigurnosne prednosti nad kvalitetnim dečijim sedištima koja se kupuju posebno. U nekim slučajevima, položaj za spavanje za decu, usmeravanje pojas i bočna potpora su lošiji kod integisanih dečijih sedišta nego na dobrim univerzalnim dečijim sedištima. Njihova glavna prednost je u tome što su one uvek na raspolaganju u vozilu, što Vam omogućava da vaše dete povedete sa Vama u poslednjem trenutku.


Starija vozila posebno, mogu imati sigurnosne pojaseve koji su prekratki za osiguranje dečijeg sedišta i dečije nosiljke. Razlog za to je minimalna daljina remenog pojasa za vozila koja je propisana 2001.godine. Ako se susretnete sa ovim problemom, obratite se proizvođaču vozila.


Prema zakonu u Srbiji, dete do 3 godine starosti prevozi se u bezbednosnom sedištu, odnosno korpi, osim u vozilima za javni prevoz putnika.


U nekim vozilima, poseban transponder sistem dostupan (uz doplatu), koji automatski deaktivira vazdušni jastuk suvozača ako se sedište za dete postavi na suvozačevo sedište. Morate pročitati upustvo za upotrebu proizvođača takvih vozila. Obično, sama sedišta koje nudi proizvođač kroz svoj asortiman dodatne opreme pogonda su za ove sisteme. Zato preporučujemo deaktiviranje vazdušnog jastuka pomoću tastera u vozilu ili trajno deaktiviranje odlaskom u serivis. Tada možete koristiti sva sedišta popularnih porizvođača na suvozačevom sedištu.


Mi uvek odvraćamo od kupovine polovnog dečijeg sedišta. Pogotovo ako ne poznajete predhodnog vlasnika. Rizik od kupovine oštećenog sedišta ili sedišta koje je učestvovalo u nesreći je veoma visok, a i često je nemoguće na prvi pogled idetnifikovati problem u vezi bezbednosti. Kada se kaže, indetifikacija problema misli se na  nalepnicu ECE R 44/03 i ECE R 44/04 standardizacije koju mora imati svako sedište.


Narandžasta ECE oznaka koja se nalazi na sedištu prikazuje za koju težinu i odgovrajuću ECE grupu odgovara sedište. Još jedan način da se odredi veličina sedišta, da se utvrdi da li glavu Vašeg deteta i dalje adekvatno pridržava školjka sedišta. U suštini, treba sačekati što je duže moguće do promene sledeće veličine dečijeg sedišta. Od vitalnog je značaja da glavu Vašeg deteta ne pridržava tvrdi deo školjke sedišta. Imajete na umu da se novi registracioni standard i- Size i ISOFIX sedišta ne vrši po težini već po godinama i visini.


Za početak, možete se inforimsati o testovima dečijih sedišta na sajtovima poznatih nezavisnih organizacija poput ADAC-a ili Stiftung Warentest. Ponuda za kupovinu jeftinijih dečijih sedišta od proizvođača za koje niste čuli može biti primamljiva na prvi pogled. Međutim, zakonom propisani minimalni zahtevi za registraciju sedišta, recimo u Nemačkoj pa i kod nas, daleko su niži od visoko razvijenih procedura testiranja nezavisnog instituta poput ADAC-a.  Jeftina sedišta često trpe nedostatke kako u pogledu bezbednosti tako i u upotrebi. Kada napravite uži izbor sedišta, mi Vam preporučujemo da potražite savet od specijalizovanog prodavca. U tom slučaju treba odvojiti vreme i kod prodavca poći sa vozilom i detetom kako bi ste se uverili da je sedište odgovarajuće za Vaše dete i da se izvrši instalacija sedišta sa licem koje je za to obučeno.


Reboard ili rear-facing su termini koji se koriste za opis dečijih sedišta koja instaliraju suprotno od pravca kretanja vozila odnosno u nazad. Sva sedišta RECARO dečijeg programa (ECE grupe 0/0+ do 13kg ili do odprilike 15meseci) namenjena su isključivo za instalaciju licem okrenutim suprotno od pravca kretanja vozila. RECARO takođe nudi Reboard ili rear-facing dečija sedišta kao što su Polaric (Grupa I od 9-18kg) koje je pogodno za decu od 9meseci pa do odprilike 4,5 godina. Sedišta koja se montiraju suprotno od pravca kretanja nude veću zaštitu prilikom frontalnog sudara jer se tom prilikom sila koja je nastala distribuira preko leđa deteta i time se izbegavaju sile koje deluju na njihov slab vrat.


Sedišta za decu su podeljena u takozvane ECE grupe koje označavaju klase koje sedište pogoduje za dete određene telesne mase. Postoje četiri ECE grupe (0/0+, I, II, III). Više o ovim grupama možete pronaći na našem sajtu.